Za pomocą platformy edukacyjnej e-Twinning
nawiązaliśmy kontakt ze szkołą w Hiszpanii. W projekcie pt: „Travelling
letters” wzięli udział wszyscy uczniowie klasy Vb wraz ze swoją
wychowawczynią i jednocześnie nauczycielka języka angielkiego p. Pauliną Ochocką,
natomiast ze szkoły w Hiszpanii uczniowie w wieku 9 lat z klasy czwartej ze
szkoły podstawowej LAS ANEJAS wraz z nauczycielką języka angielskiego panią
Eleną Alcacer Villalba.
Zadaniem uczniów z obu krajów było
opisanie podstawowych informacji o sobie w formie prywatnego listu (dane
personalne, zainteresowania, rodzina, opis typowego dnia itp.). Dzięki temu
zadaniu uczniowie mogli powtórzyć słownictwo z zakresu następującej tematyki:
człowiek, miejsce zamieszkania, edukacja, życie prywatne, oraz zagadnienia
gramatyczne takie jak czasowniki ‘to be’, ‘have got’, oraz czas Present Simple.
Wszystkie wyżej wymienione treści, jak i również umiejętność tworzenia
wypowiedzi pisemnej w formie listu zawarte są w podstawie programowej i
sprawdzane na egzaminie na koniec klasy ósmej.
Ważnym elementem w procesie
kształcenia językowego jest tworzenie okoliczności, w których uczeń ma
możliwość osiągania coraz wyższego stopnia precyzji w wyrażaniu myśli oraz coraz
wyższego stopnia poprawności językowej. Dodatkowo poprzez zdobycie informacji
na temat życia ludzi w innym kraju i porównywanie ich do polskiej
rzeczywistości, uczniowie mieli szansę rozwinąć zawarte w nowej podatnie
programowej tzw. kompetencje interkulturowe. Celem tych kompetencji jest
umożliwienie dzieciom rozwijania wrażliwości międzykulturowej oraz
kształtowania postawy ciekawości, tolerancji i otwartości wobec innej kultury.
Należy nadmienić, że jest to dopiero
początek współpracy z hiszpańskimi kolegami. Teraz czekamy na odpowiedzi i sami
też zabieramy się do pisania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz